28.09.2019 w Serbskem domje w Budyšynje
referenta: Stefan Anders-Krummnacker (dipl. powołański pedagoga)
Susann Seyfarth (dipl. socialna pedagogowka)
Wšakorake rěcne a fachowe dalejkubłanja za wjednice a wótkubłarki se pśewjedu pšawidłownje w serbskej rěcy. To se stanjo w:
Samorozmějucy wužywaju wótkubłarki teke pórucenja młoźinskich amtow a dalše móžnosći dalejkubłanja.
Na kuždolětnych głownych zgromaźinach Serbskego šulskego towaristwa se analyzěruju aktualne problemy serbskego šulstwa. Teke specifiske dalejkubłańske temy se pórucyju.
W lěśe 2008 jo se pśewjadła mjazynarodna wědomnostna fachowa konferenca SŠT na temu: “Witaj a 2plus – wupominanje za pśichod” z někak 270 wobźělnikami (link: brošura Witaj a 2plus). Śěžyšća konference su byli:
Naše dwójorěcne starjejšyne listy informěruju wó kubłańskopolitiski relewantnych temach.
International Conference on Revitalization of the Hakka Language and Minority Languages
從小開始的雙語教育 Being Bilingual from Childhood
講者Presenter:Ludmila Budar 索勃學校協會 主席 Ludmila Budar Vorsitzende von Sorbischer Schulverein / Chairwoman of Sorbian School Association
program konferency hlej: http://rhml.clickforce.com.tw/
Das Sorbische Museum zeigt seit Anfang November seine neue Ausstellung: Stary lud - ze žywjenja Łužycanarjow a Milcanarjow. Alle Teams unserer Kindertagesstätten folgten der Einladung des SSV, sich diese Ausstellung unter dem Gesichtspunkt der Nutzung für die Kinder anzuschauen. Kuratorin Andrea Paulik und Museumspädagogin Monika Oschika führten fachkundig, einladend und für die Austellung interessierend unsere Erziehergruppen durch die Räume. Dabei machten sie auf besondere Beschäftigungen aufmerksam und erläuterten verschiedene Möglichkeiten des Aktivwerdens für Kinder. Auch die Führung durch die ständige Ausstellung und durch das Kindermuseum eröffnete neue Ideen für Projekte mit Vorschul- und Hortkindern.
22.09.2018 w Serbskem domje w Budyšynje
referenta: Stefan Anders-Krummnacker (dipl. powołański pedagoga)
Susann Seyfarth (dipl. socialna pedagogowka)
W slědnych lětach su wupominanja na wótkubłaŕki a wótkubłarje pśiběrali. Južo wjele lět lažy fokus źěła na indiwidualnem spěchowanju góleśa. Wótkubłaŕki a wótkubłarje su se do nowych temow zaźěłaś dejali, su napominane swójo pedagogiske jadnanje a myslenje stawnje zwótnowotki pśespytowaś a na koncepciju kubłanišća wusměriś. W zachadnosći jo se južo na koncepcijach źěłało a toś te su se něnto w ramiku konference dalej pódłymili.